ADOF-MODEL

Het Adof model is een model dat betrekking heeft op het tot stand brengen van transacties. Het model is ontworpen door Huizingh. Het succes van een website is afhankelijk van vier factoren:

  • Accessibility
  • Design
  • Offer
  • Fulfilment

 

Accessibility

Dit houdt de toegankelijkheid van de site in. De site moet goed vindbaar en toegankelijk zijn voor potentiële klanten en zo mogelijk onafhankelijk van de apparatuur waarmee de klant werkt, zoals tablet, telefoon, computer, laptop of iets dergelijks.

Op de website zijn woorden geschreven die veel voorkomen als men bijvoorbeeld op Google zoekt naar auto’s, lichten of soortgelijke onderwerpen. Deze zoekresultaten scoren hoog in de zoekmachines, dus zal GoBlue ver bovenin de zoeklijst staan. Naast deze zoektermen is de naam van de website ook makkelijk te onthouden.

 

Design

Dit bevat de gebruiksvriendelijkheid, structuur, actualiteit en inhoud van de site. Het is voor klanten belangrijk dat de site goed ontworpen is en dat de site eenvoudig en vlekkeloos werkt. Als iets niet naar behoren is voor de klant, dan is de klant snel uitgekeken en zoekt diegene een andere website op die wel naar behoren werkt.

GoBlue heeft de website duidelijk en overzichtelijk opgemaakt. In het linker menu zijn alle onderwerpen te vinden en door dit menu kan men makkelijk en snel switchen tussen de verschillende pagina’s. Daarnaast zijn rustige kleuren gebruikt en staat er niet teveel tekst op de website.

 

Fulfilment

Dit houdt in dat de deal die gesloten is, waargemaakt kan worden. Het betreft het nakomen van alle beloftes die op de site staan en de afspraken die gemaakt zijn. Wanneer de fulfilment niet goed werkt, dan zal de klant niet opnieuw terug komen voor een volgende aankoop.

De afspraken die gemaakt worden met de afnemers, worden nagekomen. Klantenbinding is belangrijk voor GoBlue. Ook potentiële klanten worden behandeld alsof ze al een klant van ons zijn. Na de klantenbinding, heeft GoBlue ook de service hoog in het vaandel staan.